زندگی صحنه ی یکتای هنرمندی ماست

اصل مشهور زندگی گوگلی ها (خواندنی)

دوشنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۴۷ ق.ظ

google-80-20-01

یکی از اصول مشهور در زندگی گوگلی کارکنان این شرکت آمریکایی ، ایده زمان 20 درصدی است. ایده ای که در آن، 80 درصد زمان کار در شرکت صرف توسعه پروژه های شرکت می شود و 20 درصد زمان باقیمانده (یا یک روز از پنج روز) را می توان صرف کار بر روی پروژه های دلخواه کرد. 20 درصدی که محصولاتی مانند جی‌میل ، AdSense ، GTalk ، GoogleSky و حتی Google News حاصل آن هستند.

اما اگر دقت کنید، هیچ یک از این محصولات، جدید نیستند زیرا گوگل درحال کوچ از این ایده خلاقانه است. هنگامی که گوگل کار خود را آغاز کرد، لاری پیج و سرگئی برین، استفاده از زمان 20 درصدی را راهی برای افزایش قوه ابتکار این شرکت می‌دانستند اما چند وقتی است که کارکنان این شرکت، به سختی می‌توانند زمان 20 درصد را در برنامه های کاری خود پیدا کنند. اما این اصل که تکیه بر خلاقیت کارکنان دارد، کماکان پابرجا است و شرایط مناسبی را برای زندگی گوگلی کارکنان آن مهیا کرده است.

google-80-20-02

Andrew Krimse ، یکی از مهندسین گوگل درباره این قانون و استفاده از آن برای توسعه Google Now می‌گوید: «این پروژه هنگامی راه‌اندازی شد که تعدادی از ما که بر روی نقشه‌های گوگل کار می­‌کردیم. در این هنگام باخود فکر کردیم، با داشتن موقعیت مکانی شما، می‌توانیم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم و به همین ترتیب کار بر روی پروژه‌ای جدید به عنوان فعالیت بیست، هشتادی ما آغاز شد. همینطور که پیش می‌رفتیم، جذابیت این پروژه هم برای ما بیشتر می‌شد.»


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۰۶
آرمیتا احمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی