زندگی صحنه ی یکتای هنرمندی ماست

22 روش ساده برای افزایش زیبایی ظاهری

يكشنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۳، ۰۲:۳۱ ب.ظ

 

دندان‌های شما چگونه به نظر می‌آیند؟

اگر قهوه، نوشیدنی منتخب شماست، باید یک عمل سفید کننده کوچک بر روی دندان‌هایتان انجام بدهید. اگر نخواهید دندان‌ها را به صورت حرفه‌ای سفید کنید‌، به سادگی می‌توانید از خمیر دندان سفید کننده یا نوارهای سفید کننده استفاده کنید.

 

نکته زیبایی:

زمانیکه می‌خواهید عکس بگیرید و لبخند می‌زنید، دندان‌هایتان معلوم می‌شوند! شما ممکن است دندان‌هایتان را دوست نداشته باشید، آنها ممکن است اندکی کج و نامرتب بوده و به سفیدی که دوست دارید نباشند؛ ولی شما اگر لبخند بزنید، با لبخندی که به صورت واقعی دندان‌هایتان را نشان می‌دهد، حتی اگر دندان‌هایتان عالی نباشند، همیشه طبیعی‌تر و زیباتر به نظر می‌رسید.

 

به آرایش کلاسیک فکر کنید، نه مد روز

بعضی اوقات زمانیکه شما به مجله‌های مد و وبلاگ‌های زیبایی نگاه می‌کنید، به این فکر می‌افتید که به آخرین مدها نیاز دارید. اما در حقیقت مدها معمولاً شما را مسن‌تر نشان می‌دهند، درحالیکه طرح‌های کلاسیک باعث می‌شود شما زیبا به نظر برسید.

 

نکتۀ زیبایی:

اگر می‌خواهید با لذت و اعتماد به نفس به عکس‌های قدیمی‌تان نگاه کنید، یک راه به حد افراط رساندن آرایش چشمان و لب‌هایتان است. همین حالا امتحان کنید. اگر شما به دنبال این هستید که آرایش چشمانتان شبیه به یک گربه زیبا باشد، لب‌ها را کمرنگ آرایش کنید. آیا شما ماتیک قرمز دوست دارید؟! چشم‌ها را با کمی ریمل و سایه‌ای کمرنگ آرایش کنید.

 

پرهیز از برنزه کردن

شاید شما فکر کنید که برنزه بودن شما را نسبت به پوست رنگ پریده، زیباتر نشان می‌دهد؛ ولی اگر شما به برنزه شدن ادامه دهید، خودتان را در آینه پیرتر می‌بینید؛ باور ندارید؟! به دخترهایی که در اطراف خود می‌بینید توجه کنید؛ خصوصاً به آنهایی که زمان بیشتری را در آفتاب می‌گذرانند. در معرض آفتاب قرار گرفتن یکی از دلایل پیری زودرس پوست است.

 

نکته زیبایی:

کرم‌های برنز کننده در مجموع بی‌خطر هستند، تا زمانی که شما چندین بار در روز از کرم‌های ضد آفتاب برای محافظت از پوست خود استفاده کنید. این روزها این اقلام خوب و معتبر هستند تا حدی که شما قادر نیستید تفاوت را احساس کنید.

 

پوست شما چطور به نظر می‌آید؟

جوش، چین و چروک، منافذ بزرگ و یا پوست کدر، سطح اعتماد به نفس شما را پایین می‌آورد. برای همین مراقبت روزانه از پوست مهم است. پاک کردن، لایه برداری برای برداشتن سلول‌های مرده‌ی پوست، مرطوب کردن و محافظت در مقابل خورشید به طور مرتب و سرتاپا، لازم است. با این کار از پوست کدر خلاص خواهید شد و با استفاده از مرطوب کننده و ضد آفتاب‌ها منافذ پوست، بسته باقی خواهند ماند و پوست شما جوان‌تر می‌ماند.

 

نکته زیبایی:

اگر تاکنون هنگام بیرون رفتن از عینک آفتابی استفاده نمی‌کردید، از امروز شروع کنید. استفاده از عینک آفتابی، به شما برای کاهش چین و چروک گوشه خارجی چشم، کمک خواهد کرد.

 

پوشیدن لباس‌هایی که باعث می‌شود خوب به نظر بیایید(نه مانکن)

این مسئله خیلی مهم است، مقاومت کردن در مقابل مدها بسیار مشکل است. از روند مد، چیزی را انتخاب کنید که به بدن شما می‌آید و چیزهایی که باعث می‌شوند شما مسخره و خنده‌دار به نظر برسید را کنار بگذارید. از کمربند، بدلیجات، عینک، ساعت و... که مد فصل می‌باشند و در کنار لباس شما باعث می‌شوند که بهتر و زیباتر شوید، استفاده کنید. هر کسی از شلوار فاق کوتاه، رنگی رنگی و بانقش حیوانات استفاده می‌کند، از دوست واقعی نظر بخواهد و از چیزهایی که او می‌گوید دلخور نشود.

 

نکته زیبایی:

افراد به موجودی کمدشان در تمان زمان‌ها وابسته هستند. به طور معمول، لباس‌هایی را پیدا می‌کنید که از نظر قیمت مسخره باشند و برایتان سخت بوده که آن‌ها را با بودجه‌تان هماهنگ کنید. این مهم است، تمام چیزهایی که در گنجه لباستان است مورد نیازتان باشد.

 

مراقب ناخن‌های خود باشید

شما می‌توانید هر کاری را درست انجام دهید؛ یک کمد لباس مرتب، یک رنگ موی قشنگ و کفش‌های تمام عیار داشته باشید، ولی اگر ناخن‌های شما دندانه‌دار، ناهموار و لب پریده باشند، هیچ فایده‌ای ندارند. منظور این نیست که شما هر روز ناخن‌های خود را لاک بزنید، ولی به سادگی می‌توانید ناخن‌های مرتب داشته باشید. ناخن‌های خود را کوتاه و کمی مربع شکل نگه‌ دارید. این همان چیزی است که در حال حاضر به روز می‌باشد.

 

نکته زیبایی:

بیش از هر چیز دستان شما نشان دهندۀ سن شما است. آیا تا کنون خانمی را دیده‌اید که با صورت 30 ساله، 40 سالش باشد؟! از مازاد محصولات مراقبت از پوست‌تان، بر روی دست‌هایتان نیز استفاده کنید. روزانه برای آهسته‌تر شدن روند پیری دستان، از کرم ضد آفتاب نیز استفاده کنید.

 

یک متخصص مد خوب پیدا کنید و هر چند وقت یک بار او را ملاقات کنید

دو چیزی که ظاهر شما را نامناسب نشان می‌دهد، یکی، رفتن پیش یک متخصص مد جدید، برای هر بار که نیاز به کوتاه کردن موی خود دارید، است و دوم مراجعه نکردن به مشاور تا امر غیر منتظره و مهلکی پیش نیامده باشد. به موی همکاران و دوستان خود نگاه کنید و اگر کسی را دیدید که همیشه موهای قشنگ و خوبی دارد، از او راجع به آرایشگرش اطلاعات بگیرید. همیشه خوب است که برای چند بار متخصصی را ملاقات کنید که دریابید چگونه به اهداف زیبایی بلند مدت خود برسید و منتظر نباشید که موهایتان موخوره بگیرد، بعد این عمل را انجام دهید. این کار برای جلوگیری از ناامیدی شما در مورد زیبایی ظاهرتان، راهنمای مفیدی خواهد شد. متخصصی را برگزینید که شما را برای چیزی که می‌خواهید و همچنین بیش از چیزی که انتظار دارید و می‌خواهید، راهنمایی کند.

 

نکته زیبایی:

موهایتان را کوتاه می‌کنید؟ قبل از آنکه تصمیم بگیرید کوتاه کنید، مطالبی هست که باید به آنها توجه کنید. آیا صبح‌ها زمانی را صرف موهایتان می‌کنید؟ آیا موهایتان را دم اسبی می‌بندید؟ دلتان برایشان تنگ می‌شود؟ هر کسی ممکن است در مقابل کوتاه کردن مو مقاومت نشان دهد، اما مطمئن باشید بعضی اوقات کوتاه کردن مو، دل به دریا زدن و ریسک برای تغییر نیست. بعضی اوقات تمام چیزی که نیاز است، تیره کردن رنگ مو یا چتری زدن مو اس

هر روز صبح صورتتان را با آب سرد بشویید.دستگاه عصبی به سبب شوک ناشی از استفاده از آب سرد به رگهای خونی تغذیه کننده صورت، دستور منبسط شدن می‌دهد و به این شکل هر روز خون بیشتری وارد ناحیه صورت می‌شود. و این امر موجب شفافیت و براقی پوست صورت می شود. همچنین آب فراوان بنوشید. حداقل روزی ۱۰-۶ لیوان. آب سبب دفع سموم بـدن می گردد و برای سلامتی پوست بسیار مهم است. از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید تا پوستتان دچار پیری زود رس نگردد. مقادیر زیادی سبزیجات ومیوه های تازه بخورید. سویا برای پوست بسیار مفید می باشد. سیگار را ترک کنید. ورزش کنید. پوست شما نیاز به تنفس دارد. با دویدن و یا پیاده روی ساده جریان خون شما افزایش یافته و اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به پوستتان می رسد. استرس را به حداقل برسانید. خواب کافی داشته باشید. حداقل ۶ الی 7 ساعت در شبانه روز بخوابید. سس مایونز یک مرطوب کنندۀ فوق العاده برای پوست صورت می باشد. از آن به صورت ماسک می توانید استفاده کنید.

* برای برطرف کردن پف چشم، کمی روغن کرچک تازه را به پشت پلک بمالید.

* برای خنک کردن چشم، از حلقه های ضخیم خیار و یا پنبه آغشته به شیر استفاده کنید. دراز بکشید و آن را روی چشمان بسته قرار دهید و برای مدتی به استراحت بپردازید.

 

 * هر از گاهی صورت خود را با گلاب شست وشو و ماساژ دهید.

 

* برای برطرف کردن خشکی لب از مخلوط آسیاب شده برگ رز و شیر چرب استفاده کنید.

 

* برای جلوگیری از ایجاد لکه های تیره مربوط به سن روی پوست دست، تکه لیمویی تازه به دست بمالید و سپس دست خود را بشویید.

 

 * اگر فرصت شستن موهای خود را ندارید، یک قاشق پودر تالک و یا  آرد ذرت روی موها بپاشید و شانه کنید تا چربی های مو گرفته شود.

 

* برای جلوگیری از ریزش مو، برای چند هفته مخلوطی از موز، عسل، ماست و شیر کم چرب مصرف کنید.

 

 * هنگام سشوار کردن، ریشه مو را با درجه کم سشوار کنید.

 

 * هنگام پیچیدن مو به طرف داخل و یا بیرون، موها را به طور مساوی در بیگودی قرار دهید. برای چند ثانیه مو را حرارت دهید و بگذارید خنک شود. این کار باعث زیبایی و ماندگاری بیشتر حالت مو خواهد شد.

آب

آب نوشیدن، زمان زیادی نمی‌برد. تنها کافی است یک بطری آب را همیشه همراه خود داشته باشید. این ماده چشم‌ها را روشن، انرژی را زیاد و پوست را شاداب‌تر می‌کند. آب سموم بدن را از بین می‌برد، بدن را هیدراته می‌کند و باعث کاهش نفخ و پف کردگی می‌شود. برای تاثیر بهتر، چند تکه لیمو به آن اضافه کنید که سرشار از ویتامین سی است.

روغن زیتون

آیا می‌دانستید از روغن زیتون می‌توان به عنوان نرم کننده صورت استفاده کرد. این ماده شامل آنتی اکسیدان است و از پوست‌های آسیب دیده در برابر آفتاب، جلوگیری می‌کند. پس از آن که صورتتان را شستید، کمی از این ماده را به پوستتان بمالید و ماساژ دهید.

دندان‌های سفید

لبخند شما اولین چیزی است که دیگران را جذب می‌کند. بنابراین به دندان‌های خود رسیدگی کنید.

مخلوط لیمو ترش با آلوئه‌ورا قبل از مهمانی می‌تواند پوست شما را از حالت خستگی نجات دهد و برق خاصی را در پوستتان به وجود بیاورد. آلوئه ورا حاوی انواع مواد معدنی ، آنزیم ، ویتامین ها و اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن است.

ترکیب کردن لیموترش با آلوئه ورا می‌تواند تاثیر زیادی در شفافیت پوست و از بین بردن لکه‌ها داشته باشد.لیمو و آلوئه ورا حاوی اسید سیتریک هستند که ویتامین C موجود درآن‌ها می‌تواند لکه‌ها و آکنه‌ها را برطرف کند و زخم‌های بارز عمیق را نیزبهبود بخشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۱۲
آرمیتا احمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی