زندگی صحنه ی یکتای هنرمندی ماست

1000 نکته کوچک اما موثر در آراستگی ظاهری

سه شنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۱۴ ق.ظ

  1. مراقتب از مو ی سر

  2. حذف موهای اضافی

  3. مراقبت از چشم ها

  4. مراقت از دهان و دندان

  5. شیوه لباس پوشیدن

  6. یادگیری مهارت های انسانی و رفتاری



مراقتب از مو ی سر

1- ریزش مو

ناراحتیهای عصبی ، نگرانی ، دلواپسی ، اندوه ، کم خوابی و یا بدخوابی سلامت موها را به خطر می‌اندازد و رشد آنها را متوقف کرده و موها دچار ریزش می‌شوند. موها به هر رنگ و از هر جنس که باشد، نیاز به تغذیه و مراقبت دارد. یک برنامه غذایی که به اندازه کافی ویتامینهای گروه ب و نیز آ و ث و همینطور کلسیم ، آهن ، مس و ید داشته باشد، سبب می‌شود که موها زیبا بمانند. خوردن شیرینی ، نوشابه‌های گازدار ، قند و شکر و استفاده از  برسهای نایلونی باعث ریزش بیشتر مو می شود.

2- شوره سر:

یکی از بیماریهای شایع مو، شوره سر است که باید آن را درمان کرد. بسیاری از پزشکان اعتقاد دارند که شوره ی  سر در اثر تغذیه نادرست ، نگرانی، هیجان ، عدم تعادل هورمونها و استفاده زیاد از مواد آرایشی مو، پدید می آید. برای مبارزه با آن، می بایست ابتدا علت را یافت و سپس به درمان پرداخت. خوردن سبزی ، مواد پروتئین دار و غذاهایی که ویتامینA وE و Bدارند، به مقدار فراوان توصیه می شود.

یکی از مؤثرترین راه های از بین بردن شوره سر، استفاده از سرکه است. باید به مقدار مساوی آب و سرکه را مخلوط کرده سپس موها را به چند قسمت تقسیم نموده و به کمک یک تکه پنبه، محلول آب و سرکه به پوست سر مالیده شود و سپس مو شسته شود.

3- برس زدن روزانه و ماساژ موها سبب تشدید سرعت جریان خون، بهتر رسیدن هوا به ریشه موها و تغذیه بهتر ریشه مو شده و ازجمع شدن گردوغبار و کثافات در سر نیز جلوگیری می کند. اما تعداد دفعات برس زدن نباید از دوبار در روز تجاوز کند زیرا برس زدن خیلی شدید و مکرر یا خیلی طولانی موجب شاخه شاخه شدن نوک مو، شکسته شدن مو و ریزش آن می گردد.

- مصرف میوه‌ها وسبزیهای تازه ، ماهی تازه ، جگر و روغنهای گیاهی مانند روغن زیتون ، روغن آفتابگردان و روغن ذرت و کاهش مصرف شیرینی ، نوشابه های گازدار، قند و شکر به رشد و سلامت موها کمک می‌کنند.

4-  ماساژ سر نیز در افزایش سرعت جریان خون نقش مهمی دارد به این صورت که با انگشتان دو دست ، سر را ماساژ داده، بطوری که انگشتان به شکل دورانی حرکت داده شوند. تا زمانی که احساس گرما در سر بوجود آید  و خون بیشتری در زیر پوست جریان یابد. این حرکت را در همه نقاط پوست سر می توان انجام داد تا به این ترتیب خون در تمام قسمتهای سر به جریان بیفتد.

5- ناراحتی های عصبی، نگرانی، دلواپسی،  اندوه، کم خوابی و یا بدخوابی سلامت موها را به خطر می اندازد و رشد آنها را متوقف کرده و موها دچار ریزش می شوند.

6- آرایش های مو مانند دم اسبی کردن یا بافتن که مو کشیده می شود نباید خیلی محکم مو را کشید و بست. استفاده از کرمها و یا شامپوهای نرم کننده مو پس از شامپو زدن، مو را نرمتر کرده و شانه کردن مو را راحت تر می کند. وقتی که مو خیس است شکننده تر است. نباید مو  را به شدت خشک کرد و شانه کشید و همواره باید از شانه،برس و حوله مخصوص خود استفاده کرد.

 

7- اگر گیسوان فری دارید و بافت صافی ندارند، زمانی که موهایتان خیس است یک یا دو قطره روغن زیتون روی موهایتان بچکانید و آنرا بر روی تمام موهایتان بگسترانید. این یک راه عالی برای بهبود وضعیت وز شدگی موهاست، که هیچگاه نرم کننده‌ها قادر به انجام آن نیستند.

8- برای داشتن موها و پوست سری سالم می‌توانید از مخلوط یک دوم فنجان عسل و دو قاشق سوپخوری روغن زیتون استفاده کنید.موهایتان را با مخلوط عسل آغشته کنید،سپس پوششی روی سرتان بگذارید و اجازه دهید برای سی دقیقه روی سرتان بماند.بعد از سی دقیقه شامپو بزنید و طبق معمول موهایتان را بشویید.

 

 

حذف موهای اضافی

اپیلاسیون با کرم‌های موبر: بی‌درد

وقتی از کرم‌های موبر برای اپیلاسیون استفاده می‌کنید،رشد موها به نسبت استفاده از موم،سریع‌تر ولی به نسبت تیغ،کندتر می‌شود. PH قلیایی کرم‌های موبر به کراتین مو صدمه رسانده و آن را متلاشی می‌کند.ولی به ریشه صدمه نمی‌رساند.تقریبا هر هفته باید از کرم‌های موبر استفاده کنید تا از شر موهای زاید در امان باشید.پیش از آنکه به حمام بروید،مقداری از این کرم‌ها را روی سطحی از بدن که خشک و تمیز است بمالید و بر اساس دستورالعمل کارخانه سازنده کرم چند دقیقه صبر کنید.سپس کرم را از روی پوست شسته،خشک کنید و مقداری آبلیمو روی پوست بزنید.آبلیمو جلوی  التهاب و قرمز شدن پوست را می‌گیرد.در عین حال می‌توانید از محلول شیر و آب یا روغن‌های تغذیه کننده پوست استفاده کنید.به هیچ عنوان از مایعات الکلی،بعد و قبل از اپیلاسیون استفاده نکنید.فراموش نکنید دئودورانت‌ها هم الکلی‌اند.حتما پیش از استفاده از کرم‌های موبر آن را روی قسمتی از دست خود امتحان کنید تا مطمئن شوید نسبت به آن آلرژی ندارید.

 

 

 

مراقتب از پوست

·         اگر می خواهید پوستتان واقعاً سالم و تر و تازه به نظر برسد، در روز مقدار کافی آب بنوشید، حداقل ۵/۱ لیتر.

·         اگر می خواهید ریش داشته باشید، برای را اصلاح کنید، اول در حمام به آن شامپو بزنید، بعد با ماشین موزنی آن را کوتاه کرده و درآخر اصلاح کنید.

·         یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید و ورزش کنید. مصرف غذاهای فست فود را در تاحد ممکن کم کنید و تا می توانید از میوه ها و سبزیجات تازه استفاده کنید. اینکار نه تنها احساس نشاط و انرژی بیشتری به شمامی دهد بلکه پوست و مویتان را هم تقویت می کند.

 

1- ماسک عسل:

عسل خالص را روی صورت‌تان بمالید و اجازه دهید که مدتی روی پوست‌تان باشد تا زمانی که خشک شود.تقریبا پانزده دقیقه برای خشک شدن عسل بر روی پوستتان کافی است.وقتی که خشک شد صورتتان را با آب گرم بشویید.

 

2- پوستی روشن با حمام عسل:

برای رطوبت،نرمی و داشتن پوستی روشن،در حمام بعدی‌تان از یک شیشه عسل استفاده کنید. عسل را به پوستتان بمالید و برای مطمئن شدن از خشک شدن عسل برروی پوست از دست‌تان کمک بگیرید،در این حالت با اینکه عسل پوست شما را چسبناک کرده است اما به نرمی و راحتی دست شما روی پوست‌تان حرکت می‌کند.سپس بدنتان را با آب بشویید.نتیجه این کار گردش خون عالی،زیبایی و روشنی پوست خواهد بود.

 

اگر پوستتان هم خشک است و پاشنه‌ی پاهایتان ترک خورده است، به اندازه‌ی یک سکه از روغن زیتون به پایتان بمالید، سپس جوراب بپوشید و بخوابید. صبح که از خواب برخیزید، پاهایتان نرم و صاف شده‌اند.

 

مراقبت از چشم ها

1- برای از بین بردن پف کردگی چشمها یا لکه های دور چشم، از کرم های مخصوص دور چشم استفاده کنید.

2- مطمئن شوید که چشم های شما به اندازه کافی استراحت می کنند. با نگاه کردن طولانی مدت به تلوزیون و مانیتور فشار زیادی به آنها وارد می کنید. چشم های خود را با آب سرد تمیز بشورید. برای اطمینان از سلامت چشم و عدم پیشروی یک نارسایی باید به طور مرتب آنها را چک آپ کنید. از یک کرم دور چشم مقوی استفاده کنید تا پوست دور چشم شما نرم و ملایم باشد.

3-  استفاده همیشگی از مواد غذایی حاوی ویتامین های مختلف به ویژه ویتامین آ در رژیم غذایی . ویتامین آ در جگر، قلوه، زرده تخم مرغ، شیر پرچربی، کره، روغن کبد ماهی و ماهی های کوچک ،جگر و بعضی گیاهان مانند اسفناج، کاهو، سبزی های زرد مثل هویج و کدو حلوایی، میوه های زرد و نارنجی مثل: زردآلو، قیسی، خرمالو، موز، خربزه وانواع مرکبات وجود دارد.

4- داشتن خواب و استراحت کافی

5-  حفاظت از چشم ها در برابر اشعه ماوراء بنفش با استفاده از عینکهای آفتابی مرغوب

6- انجام فعالیت در نور کافی ، نور خوب نوری است که دارای روشنایی کافی بوده، خیره کننده نباشد و بطور یکسان پخش شده باشد. نور کم یا خیره کننده باعث می شود که چشم با دشواری بیشتری کار کرده و در نتیجه فشار بیشتری به آن وارد شود. در این حالت چشم زودتر و بیشتر خسته می شود.

7-  مطالعه در نور کافی ، کسانیکه در رختخواب به حالت نیمه نشسته و یا خوابیده در حالیکه کتاب را مقابل چشم گرفته اند مطالعه می کنند، می بایست نور لازم جهت مطالعه را طوری تنظیم نمایند که نور از بالای تخت ویا از چراغ کنار تخت که کمی عقب تر از آن قرار گرفته است به کتاب بتابد. هیچگاه نور نباید بطور مستقیم و از روبرو به چشم بتابد.

8- پس از مطالعه مداوم برای مدت بیش از یک ساعت و نیم برای مدتی چشمان خودرا بسته و یا به دیوار سفید و اشیاء دور نگاه کنید و یا چشمان خودرا برای مدت کوتاهی به فعالیت دیگری مشغول نمائید، تا خستگی آن رفع گردد. این توصیه برای رانندگان اتومبیل نیز صادق است. لذا پس از یک ساعت و نیم رانندگی می بایست اتومبیل را نگهداشته و برای مدت کوتاهی به چشم ها استراحت داد.

9- از آنجائیکه چشمها به آسانی آلوده می گردند می بایست اطراف چشم و پلک ها رابه دفعات شسته و با حوله نرم خشک نمود. همچنین اگر هر گونه جسم خارجی وارد چشم یا داخل پلک گردد می بایست با گوشه یک دستمال تمیز و با احتیاط فراوان آنرا بیرون آورد. در این حالت از مالیدن چشم خودداری نمائید.

10-  چشم طبیعی و سالم احتیاج به درمان ندارد لذا از بکار بردن هر گونه دارو و یا محلولهای شستشوی چشم بدون دستور پزشک خودداری نمائید.

11- تلویزیون یکی از منابع مهم ایجاد خستگی در چشم است. لذا در استفاده از آن باید دقت کرد عدم استفاده از تلویزیون  دارای نقص ، نگاه کردن از فاصله حداقل 5/2 متری ، نگاه کردن به صفحه تلویزیون از ، استراحت دادن به چشم پس از دو ساعت نگاه کردن به تلویزیون نگاه کردن در مکانی با روشنایی نیمه تاریک .

 

مراقبت از چشم ها برای کاربران کامپیوتر

1-    بعد از هر 20 تا 30 دقیقه کار با کامپیوتر به نقطه ای دور نگاه کنید و چند بار چشمان خود را ببندید و باز کنید یا پلک بزنید. این به چشمان شما کمک می کند واضح تر ببینید.

 

2-    بیشتر چشمان خود را باز و بسته کنید. افرادی که با کامپیوتر کار می کنند تمایل دارند و عادت هم می کنند که جلوی پلک زدن چشمان خود را بگیرند. باید در هر دقیقه 12 تا 15 بار پلک بزنید.

 

3-    به طور مرتب چشمان خود را ورزش دهید. ورزش چشم بسیار ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ابتدا چند بار چشمان خود را باز و بسته نمایید، سپس چشمان خود را ببندید و آنها را در جهت عقربه های ساعت و در خلاف عقربه های ساعت بچرخانید. در حالیکه این کار را انجام می دهد به آرامی نفس خود را به داخل و خارج هدایت کنید و پس از آن به آرامی چشمان خود را باز کنید.

 

4-    کف دستان خود را به آرامی به یکدیگر بمالید تا گرم شوند سپس چشمان خود را با دستانتان در حدود یک دقیقه بپوشانید. پوشاندن چشم ها با کف دست یکی دیگر از روش های بسیار خوب برای آرامش چشم هاست.

 

5-    در هنگام استراحت با دست آب را روی چشم های خود بپاشید این کار باعث می شود احساس خستگی کمتر شود و همچنین به خنک شدن چشم های شما کمک می کند.

 

6-    چند دقیقه پیاده روی در هنگام استراحت به  بدن و ذهن شما نیروی تازه می دهد. همچنین راه رفتن به خون رسانی به چشمان شما کمک می کند.

 

7-    یک صفحه ضد تشعشع برای مانیتور خود نصب نمایید.  همچنین مانیتور و نور های موجود در محل کار خود را به گونه ای تنظیم کنید که درخشندگی به حداقل برسد.

 

از چای کیسه‌ای استفاده کنید

دفعه‌ بعد که تصمیم گرفتید چای کیسه‌ای استفاده شده‌تان را در سطل آشغال بیندازید، آن را در یخچال نگهدارید! و هر زمانی که از پف چشمانتان در قرار ملاقات صبحگاه حراس داشتید، به سادگی دو تا چای کیسه‌ای سرد را بر روی چشمانتان بگذارید تا پس از لحظاتی پف چشمانتان محو شود! حتی می‌توانید از یک بسته‌ی نخود فرنگی یخ زده نیز استفاده کنید.

 

از جمع کردن چشمها در نور آفتاب بپرهیزید زیر نور آفتاب میتواند سبب بروز چروکهایی اطراف چشم و پیشانی شود

 

 

مراقت از دهان و دندان

در ارتباطات احتمالاً محبور می شوید تا می توانید لبخند بزنید به همین دلیل نظافت دندان ها اهمیت زیادی دارد.

1-  روزی یک بار با استفاده از نخ دندان ، سطح بین دندان ها را تمیز کنید.نخ دندان را قبل از مسواک زدن استفاده کنید. در این صورت لای دندان ها طی مسواک زدن بهتر شسته می شود.

2- ا ز منابع غذایی کلسیم دار در برنامه غذایی خود استفاده کنید که باعث استحکام دندان ها می شود.

3- استفاده از پوست پرتقال و پوست پوست موز برای سفدی دندان و یا جوش شیرین ، گاهی نمک

 

شیوه لباس پوشیدن

در موقع انتخاب لباس همواره به این فکر نکنید که جنس مخالف در مورد شما چه فکری خواهد کرد. مهم این است که لباس به شما بیاید و خودتان آن را دوست داشته باشید.

 

کفش ها

کفش ها باید استاندارد و مطابق با عرف کاری باشند. از آنجا که کفش های تنیس، کتانی و صندل برای محیط کار غیراستاندارد هستند، نباید در محیط کار از آنها استفاده کرد.

یکی از مهمترین اجزاء اساسی پوشش یک مرد را کفش هایش تشکیل می دهند. کفش هایتان باید تمیز باشند، برق بزنند، ظاهر آراسته ای داشته باشند و مناسب مکانی که در آن هستید باشند. اگر کت شلوار می پوشید حتماً باید کفش های مردانه بندی به پا کنید. یک کفش را برای چند روز پشت سر هم نپوشید و زمانیکه از آنها استفاده نمی کنید، قالبشان را درون آنها قرار دهید.

خرید ادکلن مناسبت

نگران پولش نباشید یک ادکلن مناسب اصلی از جای معتبر تهیه کنید

 

یادگیری مهارت های انسانی و رفتاری

محققان معتقدند «مهارت های انسانی» بیش از مهارت های فنی و دانش در پیشرفت کاری افراد تأثیر دارد.

:

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۱۱
آرمیتا احمدی

نظرات  (۶)

۱۶ شهریور ۹۳ ، ۱۲:۲۹ نماینده رسمی الکسا در ایران
www.iAlexa.ir
آی الکسا یک سامانه افزایش بازدید واقعی است به این ترتیب که با پیاده سازی یک بستر فعال و مناسب، امکان انجام بازدید از وب سایت شما را فراهم می آورد. تمامی بازدید های انجام شده از وب سایت شما به وسیله کاربران واقعی انجام می شود، به همین دلیل علاوه بر تاثیر قابل توجه روی رتبه الکسا، سبب بهبود رنک گوگل و موتورهای جستجو نیز خواهد شد. این سامانه می تواند تا 10،000 بازدید در روز برای وب سایت شما ایجاد نماید و رتبه الکسا و رنک گوگل شما با سرعت بالایی بهبود بخشد. پس از سفارش یکی از پکیج های افزایش بازدید، به جهت بررسی صحت عملکرد آی الکسا می توانید در صورت تمایل به کمک وب سایت های معتبری چون گوگل آنالیز، آمار ورود تعداد کاربران و حجم بازدید آنها را بررسی نماید.


با تعرفه سوپر استثنایی و ویژه / فقط تا آخر هفته /

تعداد 40 هزار بازدید و آی پی واقعی + ثبت در کنتور سایت شما با ریز آمار فقط 10 هزار تومان !!

تعداد 400 هزار بازدید و آی پی واقعی + ثبت در کنتور سایت شما با ریز آمار فقط 95 هزار تومان !!

تعداد 4 میلیون بازدید و آی پی واقعی + ثبت در کنتور سایت شما با ریز آمار فقط 900 هزار تومان !!
www.iAlexa.ir
۱۷ شهریور ۹۳ ، ۰۷:۰۸ مجله اینترنتی پامپا
حیات آدمی در دنیا همچون حبابی است در سطح دریا .
جان راسکن
مجله اینترنتی پامپا
http://magazine.pampa.ir
سلام عزیزه دلم
وب جالبی داری؛سپیدارم
خوشحال میشم بیای ب #جامعه-مجازی-فیس-کمپ
یه فضای کاملا دوستانه است ک میتونی دوستای گلی مث خودت پیدا کنی و مطالب قشنگتو برای نشر و لایک بزاری
Facecamp.ir
و یا campchat.ir
هر دوتاشون ثبت شده در وزارت ارشاد
* راستی این تبلیغ نیست فقط یه دعوت دوستانه است ک میتونی بهش فک کنی
http://facecamp.ir/signup/invited:cecca6029a01c83a75ead54899a535d7
#فدا-مدا
۲۱ شهریور ۹۳ ، ۱۰:۰۷ مریم | تبادل لینک
با سلام آیا می دانید با ثبت لینک و تبادل لینک در سایت های معتبر می توانید رنک و بازدید سایت یا وبلاگ خود را در گوگل افزایش دهید و وبلاگ نویسی با بازدید بالا را تجربه کنید و از همه مهم تر از کار خود لذت ببرید ؟ سایت www.best-links.ir یکی از سایت های بسیار معتبر تبادل لینک است که شما همین الان می توانید با یک کلیک با این سایت تبادل لینک رایگان کنید - مریم امینی
www.best-links.ir
وب متفاوت و خیلی خوبی دارین من زیاد به وبلاگتون سر میزنم مطالبتون جالبه
آیا میدانید آسان ترین راه افزایش بازدید تبادل لینک با سایت های معتبر می باشد . پس با ما تبادل لینک رایگان انجام بده و بازدید وبلاگت رو خیلی راحت بالا ببر و لذت وبلاگ نویسی با بازدید بالا را تجره کن ...
مناسب برای وبلاگ نویسان تازه کار و حرفه ای
www.zlinks.ir
فقط برای افزایش بازدید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی