زندگی صحنه ی یکتای هنرمندی ماست


20 عادت بی فایده که هر چه سریعتر باید آنها کنار بگذارید

آیا احساس می کنید که مانند خیلی از اطرافیانتان زیر انبوهی از کار بی نتیجه مانده اید, و به این خاطر احساس خوبی ندارید؟ این احتمال وجود دارد که یک یا (چند) عادت بی فایده دارید که در انجام کارها هیچ کمک تان نمی کنند. در زیر 20 عادت بی فایده رایج لیست شده است که هر چه سریع تر باید آنها را کنار بگذارید, پس از همین حالا شروع کنید.

1. اجازۀ وقفه در کار.

حواس پرتی مقوله ای است که همۀ ما با آن برخورد داشته ایم اما هیچ قانونی وجود ندارد که چه موقع با آن روبرو می شوید. فقط به این خاطر که کسی تماس می گیرد, صدایتان می کند, یا کسی در می زند. هیچ لزومی ندارد که کارتان را در آن لحظه رها کنید. می توانید در زمان استراحت بعدی تان خودتان با آنها تماس بگیرید.

2. عدم تعیین هدف.

تا زمانی که آن اهدافی را که می خواهید به آنها دست یابید تعیین نکنید, این احتمال وجود دارد که به علت ابهامی که وجود دارد مدام این اهداف از تاریخی به تاریخ دیگر بدون هیج نتیجه ای عقب بیافتد.

3. تعیین اهداف بسیار زیاد.

از سوی دیگر, لازم نیست که تعداد زیادی هدف که نمی توانید بروی آنها در آن واحد تمرکز کنید داشته باشید. کیفیت همیشه در برابر کمیت پیروز است.

4. وقت تلف کردن.

هر چقدر در انجام کاری تعلل کنید, انگیزه تان را برای انجام آن از دست می دهید. به من اعتماد کنید: سعی در انجام مجدد چنین کارهایی احساس شکنجه شدن را به شما می دهد.

5. تماشای بیش از حد تلویزیون.

بعضی ها آنقدر غرق شخصیت فیلم می شوند, که خودشان را هم فراموش می کنند, پس وقتش رسیده که این وضعیت را تغییر بدهید.

6. صرفنظر کردن از وعده های غذایی.

روزهایی بوده اند که من آنقدر غرق نوشتن شده ام, که فراموش کردم غذا بخورم! بدون تغذیۀ مناسب غدد آدرنالین خودتان را به فعالیت بیشتر وا می دارید, که باعث مصرف انرژی بیشتر و در نهایت خستگی می شود.

7. بی ملاحظه هزینه کردن.

تا زمانی که وضعیت مالی تان آشفته است, هیچ شانسی ندارید. نگهداری وضعیت مالی تان باید به اندازۀ سلامتی تان اهمیت داشته باشد.

8. انداختن کارها به دوش دیگران.

کنترل کامل زندگی تان بر عهدۀ خودتان است. احترام به زمان با ارزشترین چیز در زندگی است.

9. مکتوب نکردن کارها.

مکتوب کردن کارها به شما کمک می کند کارهایی را که باید انجام بدهید را بخاطر بسپارید. بعلاوه, بهترین شیوه برای خالی نگهداشتن ذهنتان و تمرکز کامل بروی کاری که همکنون انجام می دهید است.

10. نداشتن ساختار و برنامه.

نیاز ندارید که برنامه ای سفت و سخت برای خودتان داشته باشید, ایجاد یک برنامۀ سادۀ روتین صبح و عصر به شما ابتکار عمل بیشتری می دهد و می توانید به صورت حساب شده تری در طول روز ریسک کنید.

11. استراحت نکردن.

بدن و ذهن شما به استراحت نیاز دارد, مهم نیست که چقدر کوتاه باشد. وقتی شروع به بی قراری می کنید, یک استراحت کوتاه بکنید و بعد به سرکارتان مجددا باز گردید.

12. چند کار همزمان.

برای چندمین بار, مطالعات نشان می دهد که تقسیم تمرکز بروی چند کار باعث افت شدید کیفیت آن کار می شود, و لازم به گفتن نیست که, تولید استرس هم می کند. تک وظیفه نه تنها به ذهنتان استراحت بیشتری می دهد, همچنین احساس موفقیت بیشتری را در شما بوجود می آورد.

13. نرسیدن به کارهای شخصی.

کار زیاد چه فایده ای دارد وقتیکه هیچ مزیتی برای زندگی شخصی تان نداشته باشد؟ در اوقاتی که مشغلۀ زیادی دارید, حداقل مطمئن شوید که قبض هایتان را پرداخت کردید, ظرف هایتان را شسته اید, وضعیت فعلی خانه تان سطح استرس زندگی تان را بخوبی نمایش می دهد.

14. بیش از حد توانایی, قدم برداشتن.

هیجان و یا جاه طلبی بیش از حد می تواند بهترین چیزهایی را که دارید از شما بگیرد, موجب می شود که به هر ایده ای که به ذهنتان خطور می کند “بله!” بگویید. در عوض, “به خودتان بیایید.” اینکار باعث می شود تا توانایی های حقیقی تان را بشناسید و اگر واقعا زمان کافی دارید آنها را انجام بدهید.

15. سعی در ایده آل بودن.

زمان مان را که باید صرف کارهای مهم تر مان بکنیم. صرف بررسی و برنامه ریزی بروی جزئیات کارها می کنیم, واقعا از اینکار دست بردارید.

16. تصیم نگرفتن.

تصمیمات دشوار. اگر نتوانید این تصمیمات را بگیرید, فرد یا افرادی این تصمیم را برایتان خواهند گرفت.

17. بررسی اطلاعات غیر ضروری.

من فهمیده ام که آشفتگی ذهنی بسیار از آشفتگی جسمی بدتر است. بررسی یک آدرس ایمیل, یک حساب کاربری, چه سودی می تواند برایتان داشته باشد. بروی لیست ایمیل های ارسالی تمرکز کنید تا نتیجه اش را ببینید.

18. غفلت از سلامتی.

حداقل زمانیکه خسته هستید جاه طلبی تان را کنار بگذارید. غذاهای سالم بخورید, مرتب تمرین کنید, و از همه مهمتر, هر کاری که از دستتان بر می آید برای داشتن الگوی خواب مناسب انجام بدهید.

19. کاری را شروع کردن و به اتمام نرساندن.

با شکستن پروژه به بخش های کوچکتر, هیچ ترسی از اتمام و بزرگی آن کار دیگر برایتان نمی ماند. همیشه 10 درصد آخر اینچنین وظیفه هایی 90 درصد انرژی تان را می گیرد, پس آنرا به بخش های کوچکتری تقسیم کنید!

20. عدم اعتراف به اشتباهات.

انکار اشتباهاتتان یا سرزنش کردن دیگران هیچ کمکی به بهبود زندگی و یا رسیدن به اهدافتان نمی کند. وقتی اشتباهاتتان را بشناسید می توانید از آنها درس بگیرید و به سمت جلو حرکت کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۱۳
آرمیتا احمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی